H

Skriv inläggstext 


.

Alla runt omkring mig säger att jag ska lämna honom. Att han inte är bra för mig och att han inte behandlar mig som jag borde bli behandlad. Och jag vet det. Att dom har rätt. Dom har rätt i allt. Men det gör så ont i mig att ens tänka tanken av att vara utan honom. Jag vet inte hur jag skulle kunna leva utan honom, hur jag skulle klara mig. 


Jag vet att han får mig att må dåligt, men han får mig också att må bra, och skulle jag lämna honom skulle det bra också försvinna. 


Jag önskar bara allt kunde vara bra för en gångs skull. Att allt gick i min väg och att jag kunde få vara lycklig. Men det verkar inte vara så. Det verkar inte vara menat att jag ska vara lycklig.


Känslor

Känslor. Det bästa som finns och det värsta som finns. Önskar jag kunde få svar på alla de frågor som snurrar i mitt huvud. Men ingen kan ge mig ett svar. Ingen utan jag själv. Frågan är bara hur? Och när? Jag vet inte. Jag vet ingenting. Varför känner jag såhär? Känner jag såhär? Intalar jag mig själv? Lurar jag mig själv? Jag vet inte. Jag vet ingenting. 

Nyttig månad

Jag och tre tjejer i min klass bestämde oss för att köra på en nyttig månad. Så vi ska inte äta något onödigt socker eller fett. 
Jag är så dålig på att komma på nyttiga rätter, men som ändå mättar och ger mig alla kalorier jag behöver, men idag provade jag havregrynsgröt som jag kokade med kanel och banan, och hade sedan skivad banan och frysta hallon och blåbär på. Det var gott till en början, men när man äter för mycket av gröt tycker jag ofta man blir mätt på ett konstigt sätt. Mår nästan illa. Men det var kul att prova iallafall!



Tacofredag och spontan sleepover

Min fredag blev så bra. Efter skolan åkte jag, Alma och Sandra till gymmet och körde ett ben/rump pass. Efter det handlade vi och tog sedan bussen till Sandra dit resten av tjejerna i klassen kom. Vi åt tacos och bara umgicks hela kvällen. Jag, Alma pch Carro orkade inte åka hem, så vi stannade och sov hos Sandra. Duktiga som vi år satte vi klockan på 9, för att gå upp och träna. Vi åkte till ett helt nytt gym, som det på hemsidan stod var 4000 kvadrat, men gud vilken besvikelse... Det var litet och fanns knappt några redskap. Men vi fick ihop ett pass ändå.

Idag ska jag träna med min bror, försöka plugga lite och sen bara kolla serier och ta det lugnt.





.

Tycker den här texten är så sann och fin. Det är så lätt att tappa bort sig själv i kärleken. Man blir så uppslukad av den kärlek man får av sin partner, men sen då? Vad gör man sen? Om allt går åt helvete, och man står där helt ensam, utan självidentitet, svagare än någonsin. 

Flyttkaos

Nu är allt flyttat, och det är så skönt. Bara packa upp allt kvar, vilket dock lär ta ett tag med tanke på hur mycket saker vi har hahah... Men det är skönt att ha det största jobbet gjort. 

Just nu ligger jag i sängen med lite lugn musik och bara slappnar av. Har vart en hemsk vecka i skolan med prov och läxor, och så har jag ju haft flytten utöver det, så det har inte vart mycket vila. Men nu äntligen kan jag ta det lite lugnt.
Imorgon kanske det blir morgongym med Alma och Sandra, om jag inte vaknar för sent. Resten av dagen ska jag sedan fixa i lägenheten och även plugga. På kvällen kanske det blir bio med mamma som en liten "belöning" till oss själva. 
Här får ni två söta bilder på mig och mammsen. Godnatt alla fina<3



Room inspiration

Flyttar i helgen, och är sååååå taggad på att få inreda mitt rum. Ska ha väldigt ljust, och sen gulddetaljer och även marmor. Hur snyggt?! Har kollat runt på lite saker jag vill ha, så här har ni lite bilder:


Har även bestämt mig för att ha denna lampan, älskar den.

Grymt gympass

Var så sjukt taggad på att gymma idag, och det blev bästa passet på länge! Körde rygg (vilket är mitt favoritpass), och höjde mig i marklyft. Har höjt med 10kg på bara en och en halv vecka, så nu är jag astaggad på att fortsätta köra. Bra att ha med sig brorsan till gymmet också som peppar en till att köra hårdare hela tiden. 
Har även bästa gymlistan som jag alltid lyssnar på när jag gymmar. Alla låtarna är med Martin Garrix, hahah, men älskar dem!!



Favoritlåtar för tillfället

Här kommer fyra låtar jag lyssnar väldigt mycket på just nu:
 
Fun (feat. Tove Lo) - Coldplay
 
Ready or Not - Fugees
 
Fast Car - Tracy Chapman
 
Battle Scars - Lupe Fiasco
 
Lyssnar på massa andra låtar också, men detta är de jag lyssnar på mest. Battle Scars lyssnade jag mycket på för nåt år sedan, men har börjat lyssna på den nu igen. Tycker texten är så bra, och sen självklart själva låten också. 

My daily make up


Detta är sminkprodukterna jag använder varje dag.
Mattifying primer - Kicks
Foundation (true match) - Loréal Paris
Foundationborste - Benefit
Puder (hello flawless) - Benefit
Hoola bronzer - Benefit
Blush - Kicks
Ögonbrynsfärg + borste - Make up store
Ögonfransböjare - H&m
Mascara 1 - Max Factor
Mascara 2 - Maybelline
Övriga sminkborstar - Real Techniques


Vill resa

Är verkligen sååååå sugen på att åka utomlands. Åka till ett varmt land med kompisar och bara ha så jävla kul. Men först måste jag få ett jobb och spara ihop pengar....











Hur mycket lockar inte detta?!? Vill tillbaka nununununu.

2016

Har börjat mitt år på bästa sätt. Alla problem jag haft har löst sig, och jag mår så mycket bättre än vad jag gjort den senaste tiden. Ska inte låta någon dra ner mig, nu är det min tur att va on top. Är så tacksam för alla fina vänner jag har runt mig. Har lärt känna så många underbara personer den senaste tiden, och är så tacksam! 
Detta året ska jag verkligen tänka mer på mig själv, och ta mitt välmående i första hand. Ska lägga ner tid på de personer som står mig närmst och fokusera på de saker som får mig att må bra. 
Hoppas ert år har startat lika bra som mitt!
Bild från nyår med mina lovies

Längesen nu

Det var så längesen jag bloggade nu, så kör en liten lista med frågor.

1. Vem är din bästa vän? Mina absolut närmsta just nu är Cornelia, Nasree och Ellen. 

2. Vad har du för skostorlek? Har 37 på de flesta skor.

3. Vilket är ditt favoritnummer? Mitt favoritnummer har alltid vart 13, men efter gårdagens händelser i Paris känns inte 13 som ett bra nummer.

4. Vad var det senaste du åt? En kolakaka som farmor bakat. Godaste som finns

5. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då? Grå eller ljusrosa

6. Hur är vädret just nu? Det är grått, blött, blåsigt och kallt. Perfekt väder för att vara inne och kolla film helt enkelt.

7. Vem var den senaste personen du pratade med i telefon? Den senaste jag pratade med var Miranda<3

8. Vad är det första du ser hos det motsatta könet? Oj vad svårt, jag vet knappt själv. Men något jag tycker är snyggt på killar är käkben och även snygga händer. Alltså manliga händer där man ser blodådrorna, behöver jag säga måt mer?

9. Tv eller dator? Lätt dator, kollar aldrig på tv.

10. Favoritprogram på TV? Paradise hotel

11. Har du några syskon? Ja, en bror.

12. Längd? Tror jag är 1.68

13. Hårfärg? Jag har färgat och blekt så mycket det senaste, så vet inte längre vad min naturliga hårfärg är, men jag tror det är mörkblond/ljusbrunt typ.

14. Ögonfärg? Har typ ingen färg på mina ögon. Nasree tyckte dom var gråa, så aa vi kör väl på det.....

15. Favorit-högtid? Måste säga jul. Så mysigt

16. Favorit-månad? Alla sommarmånaderna och sen självklart maj för att jag fyller år då

17. Har du gråtit någon gång utan anledning? Nej det tror jag inte, inte vad jag kan komma på

18. Vilken var den senaste filmen du såg? Såg på San Andreas med mamma igår, sett den jättemånga gånger nu, men tycker den är så bra.

19. Favoritdag på året? Min och mina kompisars födelsedagar och dagen man får sommarlov

20. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt? Har aldrig hamnat i en sådan situation, så vet faktiskt inte

21. Kramar eller kyssar? Oj vad svårt, kan inte välja. En kombination av båda med någon man gillar skulle väl vara det bästa

22. Choklad eller vanilj? Choklad!!! Vem väljer ens vanilj över choklad?

23. Har du några tatueringar? Nej, är inte så förtjust i tatueringar. Kan tycka det är fint med någon liten på ett ställe där den inte syns så tydligt. Typ en fjäder bakom örat, sjukt snyggt.


24. Vad lyssnar du på just nu? 7 years, inte tröttnat än.

25. Är du kär i någon kändis? Är kär i Beyonce, hon är min Gud.

26. Vilka böcker läser du just nu? Läser candide med skolan, eller aa har läst en sida sen blev jag för uttråkad...

27. Piercingar? Öronen om det ens räknas? Vill dock ha i naveln

28. Vad gör du just nu? Ligger i sängen med en värmekudde på magen och lyssnar på musik

29. Smöriga, naturella eller saltade popcorn? Saltade och smöriga hahah

30. Hundar eller katter? Katter. Behöver en i mitt liv

31. Har du blivit påkommen att göra något du inte får göra? Heheh japp, inte bra

32. Har du en bästa kompis av motsatta könet? Jag har många nära killkompisar. Gillar verkligen att umgås med killar, så lättsamt.

33. Har du älskat någon någon gång? Ja, jag älskar flera personer just nu. 

34. Vem vill du träffa just nu? Oj vill träffa så många, Nasree, Cornelia, Miranda, Ellen och många fler.

35. Är du fortfarande vän med folk från skolan? Går ju i skolan nu, så obviously ja.

36. Gillar du att flyga flygplan? Tycker det är läskigt att starta och landa, annars är det helt okej. Och att man vet att man kommer fram till något underbart ställe gör det bättre.

37. Saknar du någon? Jaa alla mina fina i Jönköping, och även kompisar runt om i Sverige. 

38. Är du singel eller förhållande tjej? Förhållandetjej skulle jag väl säga. Älskar att ha pojkvän.




Imagine dragons

Var helt chockad efter konserten för att det var så bra. Dem var helt sjuka live. 


Tog inga bra bilder, har bara videor hahah. Räknade och kom fram till att det var runt 60 videor, 

Mot Stockholm

Sitter på tåget mot Stockholm och passar på att plugga lite. Har ett geografiprov och en engelskainlämning kvar att göra innan jag kan ta lov, men det funkar. Kan ju inte klaga när jag är påväg till Stockholm med bästis för att shoppa och gå på imagine dragons liksom ;) 
Vi är framme halv 11, och då ska vi låsa in våra väskor så att vi sedan kan ta vara på shoppingtiden. Puss



Lycklig

Mår så bra som jag kan just nu. Livet är allmänt bra, och har mycket roliga saker framför mig. Imorgon kommer min saknade Cornelia hit, på onsdag åker jag och Ellen till Sthlm för imagine dragons och shopping, nästa helg får jag träffa mina kusiner och efter det har jag lov och då ska jag äntligen få träffa mitt jkpg "Squad" igen. Ska även försöka umgås mycket med mina kompisar här i Göteborg. 
Bortsett från allt bra så har jag hur mycket plugg som helst just nu, men det finns inte så mycket annat att göra än att ta sig igenom det. 



Stockholm

Har från torsdag tills igår vart på klassresa i Stockholm, vilket har vart jättekul! Vi var på historiska museet och riksdagen, och utöver det hade vi bara fri tid. Så vi hann med rätt mycket ändå. Vi kom hem vid ungefär 9 igår och då var jag ute med en kompis en stund innan jag åkte hem och åt och sov. 













Måndagslista

Hur mår du idag?
Mår sådär, så mycket i mitt huvud just nu. Men alla har vi dåliga dagar/stunder.

Vad gör du just nu?
Sitter med matteboken framför mig och hade tänkt plugga ikapp lite, vilket går sådär hehe.

Vad ska du göra i veckan?
Gå i skolan och träna, annars har jag väl inget planerat. Ska "hem" till Jönköping i helgen för att fixa de allra sista grejerna med huset, och blir väl även att träffa kompisar.

Brukar du skratta för dig själv?
Ja det händer väl ibland om man läser något roligt på Twitter eller liknande.

Vad behöver du mest just nu?
Behöver en stor fet kram av någon nära vän.

Vad är det senaste du köpte?
Jag köpte nya skor i lördags. Ett par over knee stövlar som jag velat ha såsåså länge! Har även köpt en ny brun skinnjacka som jag också kollat på ett tag. Så nöjd!


Hur är vädret idag?
Klarblå himmel, sol och varmt. Så varje dag på hösten borde vara.

Bästa med hösten?
Att man inte känner någon press över att man borde vara ute. 

Bästa som hände i helgen?
Hamburgarna jag, Senit och Sana åt. In my heart<3

Hur svarar du i telefon?
Beror på vem som ringer, men oftast "hallå" eller "hej det är amanda".

Vad är det senaste du åt?
Marabou salta mandlar, äter den just nu.

Vill du bli kär?
Är redan.

Favorit tv-program?
Tittar aldrig någonsin på tv, det senaste jag kommer på att jag kollat på är Morden i Midsomer, så får väl bli det då. 

Our new place

Mötte upp Sana och Senit för att äta på butcher's market, som vi har taggat så himla länge nu. Och vi blev inte besvikna alls. Restaurangen var så sjukt mysig/cool ish?? och hamburgarna var perfekta. Kommer lätt bli stammis där!



Nya träningskläder

Kände verkligen att jag behövde lite nya träningskläder, så jag och mamma åkte iväg och kollade på det efter hennes jobb i fredags. Hittade ett par långa träningstights, ett par korta och två t-shirts. Så nöjd!





BodyCombat

Skaffade gymkort häromdagen och var idag på ett bodycombat pass med mamma. Det var hur jobbigt som helst, men samtidigt ganska kul. Ska försöka börja träna flera gånger i veckan nu i och med att jag inte dansar så mycket längre, så det är bara köra på. Ska gå på lite pass med mamma och köra i gymmet med bror, så får vi hoppas att man märker någon skillnad efter ett tag. 



En helg med min kärlek

Har haft en helt underbar helg. I fredags möttes jag upp av Cornelia, Vilma, Madde, Gage, Emil, Johan, Tajjen och Rasmus och vi gick direkt till Jensen där vi åt middag och firade Gage. Finaste Vilma betalade också min mat, hur underbar är hon inte? Efter det gick vi iallafall till Coffeehouse by George och fikade, och dit kom även Moa och hennes Tobias en stund. Så kul att få träffa alla, saknat dem så!
På kvällen åkte sedan jag och Gage hem till honom och bara tog det lugnt. På lördagen hade vi en lugn morgon ensamma och vid halv 4 åkte vi till Gages farmor pch farfar för en fika. På kvällen umgicks vi sedan med några av Gages kompisar, innan vi gick hem och bara tog vara på tiden tillsammans. 
Idag gjorde vi inte så mycket förutom att mysa, haha, men åh vad man uppskattar det nu när man bor så långt ifrån varandra. Tog Sedan tåget med Cornelia till stan där hon sedan väntade med mig tills bussen gick. 
Så nu är jag hemma igen och är både glad (för att jag har haft en perfekt helg) och ledsen (för att jag inte är hos gage längre). 




Han gillade min present iallafall. Tog på sig den direkt när vi satt på Jensen, gosen<3

Mot Jönköping

Sitter nu på bussen påväg till Jönköping och har lite mindre än en timme kvar. När jag kommer fram kommer Gage och mina kompisar möta upp mig direkt och så ska vi ut och äta för att fira Gage. Min älskade lilla 18-åring<33 
Hade lite svårt att bestämma min outfit, men det slutade med detta: (kaos rum)
Jeans-Hollister | Linne-Forever21 | Tröja/jacka-Gina | Klocka-MK | Armband-Pandora | Skor-Adidas (inte med på bilden dock)




Hello babes

Hur är allt med er? 
Med mig är allt bra. Bor numera i Göteborg, och bortsett från att jag saknar mina babes där hemma, så trivs jag sååå bra! Älskar verkligen staden och människorna. 
Iallafall så ska jag till jönkan i helgen för att fira älskling som fyller 18 och också träffa mina andra vänner. Kommer äga.
Så nu har ni en liten update, pusshej




Mycket nu

Har hänt så mycket det senaste så jag kan knappt själv greppa allting. Var ju som sagt i Grekland och sen när jag kom hem hade jag två dagar på mig innan jag åkte vidare till Göteborg. Under de två dagarna passade jag på att träffa mina älskade vänner. Så vi hade grillkväll hos mig med massa gott. Bästa avslutet helt klart.



Liseberg






Hängde på Liseberg med absolut bästa gänget hela dagen igår. Och inte nog med att mina friends äger, Så hade vi även tur med vädret som ni ser på bilderna. Kunde helt enkelt inte blivit bättre.

Har bloggat dåligt det senaste, men det beror på att jag vart helt uppbokad varje liten minut de senaste dagarna. Har velat passa på och träffa alla nu innan Grekland (som jag btw åker till inatt??!?!?) och flytten. Men hoppas iallafall allt är bra med er så hörs vi förhoppningsvis någon dag i Grekland!!

Bilder från vilmas kamera





Dessa bilder är från vilmas kamera och finns på hennes blogg. Så jag tycker verkligen ni ska gå in på hennes blogg och kolla!!! Hon skriver om sin vardag, mode, träning och mycket mer. Bloggen heter nouw.com/vilmalandin. 

Snapshots from the day






Gått på stan, suttit på bryggan, ätit middag på piren, lyssnat på mums-Måns och myst på ett café är väl ungefär vad denna dag och kväll har bjudit på. Och inte nog med det så har jag bästa vännerna. Så ikväll somnar jag så gott som man kan.
Godnatt finisar!


Visingsö

Tidigt i morse tog jag Ellen och Annie bussen till Gränna för att sedan ta färjan över till Visingsö. Där hyrde vi cyklar som vi sedan tog oss runt hela ön med, med stopp på alla mysiga ställen vi kunde hitta. Bland annat hittade vi mysigaste restaurangen/gården där vi köpte oss varsin glass och bara njöt. Perfekt sommardag.



RSS 2.0